torsdag 25 februari 2010

Ametist Azordegan Del 2





1.Vad/vem fick dig att lyssna på just hip hop?
Kris Kross! nej jag skojar... det måste ha varit Naughty By Nature och Latin Kings.

2.Vem är din favorit artist,Du får inte säga MJ?

Prince, nu när MJ är borta.

3.Bigge eller 2 pac?
Oj, vad svårt. Måste vara 2Pac, på grund av hans texter och själ.

4.Bästa Hip hop skivan som har nånsin gjorts?

Jag fullkomligt älskar Mobb Deep, lyssnar på dom minst en gång io veckan. Gillar det lite burkiga soundet. Deras The Infamous är nice rakt igenom.

5.Fettaste koncerten du har varit på?
Michael Jackson Dangerous Tour 1992 på Stadion

6.Vilken är den vanligaste missuppfattningen folk har om dig?
att jag inte har med hiphopen att göra eftersom jag inte kommer från hiphop från början. Då har man inte läst mina recensioner. Och då har man inte kollat upp vilka radioprogram jag gjort, och vilka ämnen jag tagit mig an där. Då har man inte "läst på mig".

7.Har du varit i kalmar nån gång?
nej, vad har jag missat?

8.Känner du till några mc här i från?
kommer att tänka på Schmooveman och Emilush... från Kalmar väl?

9.Hur skulle man kunna få hit dig,Spela skivor eller?
Jag spelar gärna skivor i Kalmar! boka mig så ses vi.

10.nu får du skriva om din projekt du har och blogg sidor för dem läsare som inte vet!

Min personliga hemsida: http://www.ametistazordegan.com innehåller mina tankar och nyheter kring hiphopen, dess artister, arenan och branchen. Jag älskar min hemsida...

Mitt program "En kärleksattack på svensk hiphop" hittar du här: http://www.sr.se/sida/gruppsida.aspx?ProgramID=2842&grupp=3871

Programmet är det första i sitt slag som ägnas helt åt den svenska hiphopen. Här hörs gamla och nya artister i personliga intervjuer, premiärspelning av låtar och sköna diskussioner om de hetaste snackisarna och nyheterna. Programmet är även ofta först ut med nya artister. Adam Tensta, J-Son, Mofeta & Jerre, STOR och Pato Pooh är bara några artister som gjort sina allra första intervjuer hos mig.

Och så är jag nybliven hiphopskribent på det nya magasinet Gaffa som lanseras i Sverige i mars. Gaffa är Danmarks största musikmagasin. Där är den väldigt stor, i Sverige är vi sämre på att läsa musiktidningar och titta på musikprogram på tv samt lyssna på musikprogram på radio. Vi får se hur det går för tidningen. Men jag älskar att skriva.






Vill passa på att tacka Ametist Azordegan för hennes tid vänlighet att hon ställde upp på denna intervju,och hoppas på att få se henne i kalmar,och önskar henne lycka till med alla hennes projekt och kommande!


-Samir Peci

Inga kommentarer: