torsdag 4 februari 2010

Ametist Azordegan Del 1






Namn:
Ametist Azordegan

Ålder:
född 1 juli 1980

födelseLand:
Iran, Tehran

Jobbar me:
musikjournalist. Radioprogramledare Sveriges Radio för Metropol Morgon och En kärleksatatck på svensk hiphop, Hiphopskribent musiktidningen Gaffa.

Civilstatus:
singel

Senast lästa bok:
Paulo Cuehlo - Zahiren

senast köppta skiva
: ingen, jag får dom skickade till mig. Jo! jag köpte Alicia Keys senaste till min 6-åriga lillasyster

Dröm resemål:
Kenya

vad gör du om 10 år:
Jobbar som musikjournalist, och minsta andra två jobb. Skriver förhoppningsvis mer och pratar mindre.



1.gillar du all hip hop eller finns det nått du ogillar? jag är allätare, det är kvalité, vision och innehåll som är det viktiga.

2.vad får dig på bra humör? kärlek och omtanke, att någon ger mig av sin tid

3.vad kan få dig riktigt sur? samhällets maktsystem

4.säg mig 4 top låtar:
Hiphop - Dead Prez, Prince - I would die 4 U, Michael Jackson - Human Nature, D' Angelo -I found my smile again

5.om du fick välja en världsartist du fick träffa vem skulle de vara?
Michal, men han finns ju inte. Det får bli Prince, eller Davey D





Får tack Ametist så mycket för att hon tar sig sin tid och svarar på dessa frågor,Och gratulerar till nya skribent jobbet på gaffa(Danska Musik tidning) som blir en svensk version ,Ametist kommer vara hiphop/soul-skribent.

Länkar till Ametist:
http://tinyurl.com/d7wst5
http://www.ametistazordegan.com

Del 2 komme inom kort.



-Samir Peci

Inga kommentarer: